Yoga för mamman

som vill bli trygg i sin roll och stärka kroppen effektivt.

Yoga Mamas erbjuder postnatal yoga och workshops för mammor och bebisar från nyfödd upp till ca 24 månader, därefter kan man fortsätta yoga tillsammans i familjeyogan. Det finns också möjlighet att boka privat yoga särskilt anpassad för tiden efter förlossning.

Privat yoga

Personlig Postpartum doula/stöd

Magdalena Chandrakaí erbjuder postnatalt stöd enligt traditionell holistisk läkekonst (Curanderismo, Ayurveda och Yoga). Du prenumererar månadsvis de första 3 månaderna efter förlossning (den fjärde trimestern) och därefter enligt överenskommelse. De första fyra veckorna inkluderar 1-2 hembesök enligt önskemål och överenskommelse, råd och stöttning via telefon enl. ök., en påse amnings-te, eventuella oljor och örter för respektive behandling (så som Yoni Steam eller amningsmassage) och e-boken En kärleksfull guide till Postpartum genom Yoga, Ayurveda & Curanderismo. Magdalena ger stöttning och råd för amning och bärande i sjal/sele, yogaövningar lämpliga för den postnatala perioden och råd kring mat och holistiskt läkande. Magdalena utför även välkomst-blessing till bebisar och limpias/rening för bebisar vars ankomst var traumatisk. Hör av dig för ett personligt upplägg!

Välkommen med din bokning och frågor till info@yogamamas.se


Gruppyoga för mama-baby

Vi yogar ca 30 minuter och avslutar med en kopp te ihop. Yogaövningarna är enkla och kraftfulla för att gradvis stärka kroppen med fokus på bål, bäcken och rygg. Tillsammans med de små sjunger vi och gör rörelser. Ingen tidigare erfarenhet av yoga krävs.

Vänligen notera att alla kurser inte ges varje termin, det beror på er efterfrågan och vår tillgänglighet. Maila ditt intresse till info@yogamamas.se

Mama-Baby yoga kurs 0-12 mån.

Varje tillfälle skapas efter mammor och barns dagsform, behov och önskemål. Vi arbetar med de inre magmusklerna på ett skonsamt och läkande vis för att återfå styrka och god hållning i takt med att bebis växer. Tips och övningar gås igenom för att använda den postnatala yogan i sin vardag.

Måndagar kl: 11:00 – 11.45

Kursstart: sker online våren 2020, starta när du vill

Lärare: Magdalena

Läs mer
Mama- Baby Yoga 0-6 månader

I den tidiga postnatala perioden ger vi stort utrymme för vilan och den naturliga läkningen. Vi gör enkla meditationstekniker för att återfå kraft och rörelser som stärker och sträcker ut axlar, nacke och rygg. Tillsammans med barnen skapar vi vibrationer (sång/chant) och rörelser med syfte att stärka kommunikation och anknytning.

Mama- Baby Yoga 6-12 månader

När vi kommit lite längre i postpartum är kroppen redo för att börja återskapa sin styrka. Vi gör detta genom enkla och effektiva övningar särskilt anpassade för kvinnokroppen och hennes postnatala läkeprocess. Nu börjar vi göra fler stående övningar för att stärka och sträcka ut rygg, axlar, nacke och återtar kontakten med vårt Yogini Mula Bandha/kvinnliga rotlås/vaginala knip.  Tillsammans med barnen skapar vi vibrationer (sång/chant/instrument) och rörelser anpassade efter hur mycket de vill vara delaktiga och med syfte att fortfarande ha en stark kommunikation och främja barnets motoriska utveckling.


Mama-Baby yoga från ca 10 mån.

Varje tillfälle skapas efter mammor och barns dagsform, behov och önskemål. Vi arbetar med de inre magmusklerna på ett skonsamt och läkande vis för att återfå styrka och god hållning i takt med att bebis växer. Tips och övningar gås igenom för att använda den postnatala yogan i sin vardag.

Kursstart: endast på förfrågan, maila ditt intresse

Lärare: Magdalena

Läs mer:

I den här åldern är barnen mer aktiva och vi gör fler yoga-övningar tillsammans som också främjar barnets motoriska utveckling. Vi fortsätter öva på att integrera vår yoga-praktik i vardagen och tillsammans med barnet. Detta bidrar till en fördjupad relation och kommunikation med barnet som stannar kvar även utanför mattan. Dessutom kan yogan på detta vis lära oss hur vi behåller lugn och hittar tillbaka till fulla andetag när det är stressigt och aktivt runt omkring. Yoga-positionerna är fortfarande inriktade på att bygga upp styrkan i kroppen hos mamma. Samtidigt gör vi lekande yogarörelser som främjar barnets utveckling i bl.a rörelse och tal.


Postnatal Återhämtning Yoga Workshop

Denna workshop ger dig som nybliven mamma tillgång till direkta, effektiva och skonsamma sätt att läka kroppen efter förlossning. Utifrån yoga och andra holistiska terapier pratar vi bland annat om maten för den postnatala perioden och främjande av bäckenets och magmusklernas läkeprocess.

Datum:

Lärare: Magdalena

Läs mer:

I denna workshop får du som nybliven mamma möjlighet att lära känna din kropp efter förlossningen. Vi fördjupar oss i yoga och ayurveda för den här speciella tiden i livet och går igenom traditionella metoder för att skonsamt och effektivt återhämta sig efter barnafödsel.

Workshopen är en fin möjlighet för dig att ställa frågor, dela upplevelser med varandra och samtala kring den postnatala perioden. Du får lära dig att knyta bäckenet på traditionellt vis, vi pratar om naturliga oljor för både mor och bebis och ger tips och stöttning i amningen. Vad vi fördjupar oss i är upp till gruppen och era intressen men säkert är att detta är ett utrymme där hemorrojder och annat obekvämt är välkomna samtalsämnen!

Innehåll:

  • Lär dig knyta faja (sacred belly bind) för att främja bäckenets läkeprocess, få magmusklerna att dra ihop sig och motverka/läka framfall.
  • Hur påverkar maten vi äter våra små och kroppens återhämtning.
  • Hur kan vi främja mjölkflöde- och produktion.
  • Yoga för amning.
  • Presentation av örter och oljor som verkar energigivande och läkande.

Oljor och örter finns att köpa på plats.


Sagt om vår yoga