Grupp

Mama-Baby Yoga
Mamma Bebis Yoga Låg Kobra

Mamma – Bebis Yoga

Vi yogar ca 30 eller 45 minuter och avslutar med en kopp te ihop. Vi gör enkla och kraftfulla yoga-övningar för att gradvis stärka kroppen med fokus på bål, bäcken och rygg. Tillsammans med de små sjunger vi och gör rörelser.

 

 

Nästa kursstart Tisdag 8/1-19.
Tisdag 8/1 (12v.) 9.45 – 10.00 Mama- Baby Yoga 0-6 månader
Tisdag 8/1 (6v.) 11.00 – 11.45 Mama- Baby Yoga 6-12 månader

Mama- Baby Yoga 0-6 månader

I den tidiga postnatala perioden ger vi stort utrymme för vilan och den naturliga läkningen. Vi gör enkla meditationstekniker för att återfå kraft och rörelser som stärker och sträcker ut axlar, nacke och rygg. Tillsammans med barnen skapar vi vibrationer (sång/chant) och rörelser med syfte att stärka kommunikation och anknytning.

Mama- Baby Yoga 6-12 månader

När vi kommit lite längre i postpartum är kroppen redo för att börja återskapa sin styrka. Vi gör detta genom enkla och effektiva övningar särskilt anpassade för kvinnokroppen och hennes postnatala läkeprocess. Nu börjar vi göra fler stående övningar för att stärka och sträcka ut rygg, axlar, nacke och återtar kontakten med vårt Yogini Mula Bandha/kvinnliga rotlås/vaginala knip.  Tillsammans med barnen skapar vi vibrationer (sång/chant/instrument) och rörelser anpassade efter hur mycket de vill vara delaktiga och med syfte att fortfarande ha en stark kommunikation.

 

För bägge klasser gäller att tillfället alltid skapas efter mammor och barns dagsform/behov/önskemål. Vi arbetar med de inre magmusklerna på ett skonsamt och läkande vis för att återfå styrkan och hållningen i takt med att bebis växer. Tips och övningar gås igenom för att använda den postnatala yogan i sin vardag.

Huvudsyftet med två åldersgrupper är att kunna ge så individanpassad undervisning som möjligt och dessutom ge en möjlighet för barnen att umgås med barn i nära ålder. Detta är dock endast rekommendationer och du väljer självklart själv vilken tid som passar bäst för dig och ditt barn. Kontakta mig om du är osäker på hur du ska välja. Läs gärna mer om Postnatal Yoga här och se vanliga frågor och svar här. 

 

Postnatal Återhämtning Yoga Workshop 

Lär dig knyta faja (sacred belly bind) för att främja bäckenets läkeprocess, få magmusklerna att dra ihop sig och motverka/läka framfall.

Vi pratar amning och anknytning, hur maten vi äter påverkar våra små, amnings-thé och massage för mjölkflödet.

Örter & Oljor: vi pratar om hur vi kan använda örter i yoni steams och teer för att läka hemorrojder, främja livmoderns läkeprocess och öka energin. Vi pratar också om naturliga oljor för mor och bebis.

Kursmaterial ingår: e-boken En Kärleksfull guide till Postpartum genom Yoga, Ayurveda & Curanderismo av Magdalena Chandrakaí

 

Tisdag 22/1 9.45 – 10.30
Postnatal Återhämtning Workshop
Tisdag 12/3 11.00 – 11.45
Postnatal Återhämtning Workshop

 

Sagt om Mama-Baby Yogan:

“Möjlighet till en avslappnande och stärkande stund för mig och mitt barn. Samtidigt fick mitt barn träffa jämnåriga barn och leka”

“Mysig stund med avslappning och yoga. Bästa var te-stunden efteråt när man kan prata lite med de andra om livet.”

Se priser, schema och boka här. 

 

Varmt Välkomna!

/Magdalena

0 Shares